آموزش ها, مطالب سایت, مقالات

بررسی دوربین های تحت شبکه فول کالر داهوا سری جدید

 

 

 

شرکت داهوا، یک ارائه‌دهنده خدمات و راه‌حل هوشمند اینترنت اشیا مبتنی بر تصویریاهمان iot، اخیراً دوربین‌های تحت شبکه ۲مگا پیکسل تمام رنگی ارتقا یافته خود را منتشر کرده است که عملکردهای کاملاً جدیدی از جمله لنز متغیر، تصویر رنگی ۴K، و ویژگی‌های هوش مصنوعی را ارائه می‌کند. به طور قابل توجهی نظارت تصویر را بهینه می کند و از نظر خروجی تصویر واضح و کاملا رنگی به کاربران ارایه میدهد .

کاهش آلودگی نوری
نسخه ورژن۲ تمام رنگی ارتقا یافته است واکنون دوربین های دو لنز با دیافراگم بزرگ F1.0 را ارائه می دهد که در مقایسه با دیافراگم F1.6و F2.5 برابر نور بیشتری را عبور میدهد . قابلیت Dual Light Fusion به دوربین اجازه می دهد تا جزئیات رنگ قابل مشاهده و اطلاعات روشنایی را با استفاده از لنزهای جداگانه ارائه دهد. این دوربین ها مجهز به سنسور CMOS دوگانه (۱/۱٫۸ اینچ و ۱/۲٫۸) هستند که باعث افزایش ۳۶ درصدی روشنایی و ۱۴ برابری افزایش نسبت سیگنال به نویز می شود.
این دوربین‌های لنز دوگانه با نقشه‌برداری فریم به فریم در سطح پیکسل، وضوح تصویر بالا و رنگ‌های زنده را حتی زمانی که نور سفید مکمل خاموش است، ارائه می‌دهند، بنابراین آلودگی نوری و جذب حشرات را کاهش می‌دهند که می‌تواند بر نظارت بر صحنه تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این، با استفاده از فرآیند AA (Active Alignment) با دقت بالا، لنزها و حسگرهای این دوربین‌ها دقیقاً در یک راستا قرار می‌گیرند و اطمینان حاصل می‌کنند که صحنه به وضوح و دقیق ضبط و بازیابی می‌شود.

شرایط کم نور
جزئیات و رنگ ها دو عنصر ضروری در نظارت نظارتی هستند. می توان از آنها برای شناسایی اهداف برای جلوگیری از هرگونه حادثه یا رویداد احتمالی استفاده کرد. دوربین های تحت شبکه ۴K 2.0 تمام رنگی مجهز به سنسور تصویر ۱/۱٫۲ اینچی هستند. در مقایسه با دوربین ۸ مگاپیکسلی معمولی، این سنسور تصویر به میزان قابل توجهی اندازه پیکسل را تا ۱۱۰ درصد افزایش می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد تا تصاویر رنگی ۴K را حتی در محیط‌هایی با نور کم ثبت کند.

علاوه بر این، این دوربین‌های تمام رنگی ۲٫۰ همچنین دارای ۴۲ درصد افزایش روشنایی و ۴۰۰ درصد افزایش در نسبت سیگنال به نویزهستند که تصویری واضح و باکیفیت از صحنه مانیتور شده ارائه می‌دهند. دوربین های شبکه ورژن۲ تمام رنگی ارتقا یافته از لنزهای کانونی متغیر موترایزبا تقریباً استفاده می کنند. زوم اپتیکال ۵ برابر و عملکرد فوکوس خودکار که می تواند جزئیات واضح صحنه نظارت شده را حتی پس از بزرگنمایی حفظ کند.

 

داهوا

 

فضاهای داخلی باریک
دوربین های شبکه ورژن۲ تمام رنگی ارتقا یافته می توانند با NVR سری ۵-I/L داهوا کار کنند.

این مشکل در گرفتن جزئیات رنگی واضح از اهداف در طول شب یا در محیط‌هایی با نور کم را برطرف می‌کند، که در هنگام استفاده از دوربین‌های کانونی متغیر IR سنتی یک نقطه را روشن نکرده باشد. این فضاهای داخلی باریک و سناریوهای گسترده در فضای باز را پوشش می دهد و عملکرد را راحت تر می کند و تا حد زیادی در زمان و هزینه های نیروی کار صرفه جویی می کند.

علاوه بر این، دوربین‌های شبکه ورژن۲ تمام رنگی ارتقا یافته می‌توانند با NVR سری ۵-I/L داهوا کار کنند، که جستجوی رنگی اهداف انسان و وسیله نقلیه را ممکن می‌سازد و امکان بک آپ فیلم‌های ویدئویی مربوطه را فراهم می‌کند. این شامل رنگ لباس افراد (بالا و پایین) و همچنین رنگ بیرونی ماشین است. علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی‌های شگفت‌انگیز هوش مصنوعی این سری دوربین، برنامه هوش مصنوعی آن است که به کاربران اجازه می‌دهد تا عملکردهای هوش مصنوعی مختلف را با توجه به زمان‌بندی تنظیم کنند، انعطاف‌پذیری بیشتری در نظارت و کاهش هزینه‌های عملیاتی تا حد زیادی فراهم می‌کند.

بهینه سازی نظارت مرسوم
فناوری داهوا با مأموریت خود «توانمندسازی جامعه ایمن تر و زندگی هوشمندتر» بر روی «نوآوری، کیفیت و خدمات» تمرکز دارد تا به شرکا و مشتریان خود در سراسر جهان خدمت کند. داهوا با انتشار دوربین‌های شبکه ورژن۲ تمام رنگی ارتقا یافته، دیگر فناوری‌های جدید را ارائه می‌کند که می‌تواند نظارت معمولی را بهینه کرده و نیازهای مختلف مشتریان خود را برآورده کند.

این یک انتخاب ایده آل برای کسانی است که به دنبال تصاویر و ویدیوهای واضح تر و دقیق تر هستند، حتی در نور کم و حتی پس از بزرگنمایی. همچنین مجهز به ویژگی‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌ها شود و آن را برای طیف گسترده‌ای از سناریوهای کاربردی مانند ویلاها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و پارکینگ‌ها مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *