مطالب سایت, مقالات

بررسی WizMind دوربین داهوا چیست

سقوط بیمار در خانه های سالمندان یک مشکل جدی است. به عنوان مثال، در اکثر کشورها، بر اساس گزارش گفته شده، سالانه تعداد قابل توجهی از سالمند که در مراکز پرستاری زندگی می کنند، بر اثر صدمات ناشی از سقوط جان خود را از دست می دهند.

آن دسته از بیمارانی که از جراحات خود جان سالم به در می برند، اغلب کیفیت زندگی آنها کاهش یافته و از نوعی ناتوانی دائمی رنج می برند. افزایش تعداد بیماران در خانه سالمندان سقوط می کند

ارقام نشان می دهد که بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از ساکنان خانه سالمندان هر سال از زمین خوردن رنج می برند، که در مقایسه با سالمندانی که در یک جامعه مسکونی معمولی زندگی می کنند، دو برابر احتمال زمین خوردن است. تشخیص سریع و موثر زمین خوردن، به ویژه زمانی که در اتاق خواب ساکنان رخ می دهد، یک چالش رایج بوده است.

در بریتانیا، کمیسیون کیفیت مراقبت تشخیص داده است که استفاده از دوربین مدار بسته ممکن است یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از ایمنی و کیفیت مراقبت باشد. با این حال، استفاده از نظارت تصویری سایر مسائل امنیتی مانند حریم خصوصی و حفاظت از داده ها را نیز زیر سوال می برد.

اینجاست که فناوری‌های WizMind شرکت داهوا وارد عمل می‌شوند. WizMind از هوش مصنوعی مبتنی بر انسان (هوش مصنوعی) برای مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی در سطح عمومیمانند خرده‌فروشی، انرژی، امور مالی، حمل‌ونقل و البته مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی استفاده می‌کند.

 

الگوریتم های یادگیری عمیق برای محافظت از حریم خصوصی چهره و بدن در زمان واقعی و تجزیه و تحلیل استریو که دوربین های دو لنز را با تجزیه و تحلیل صحنه های سه بعدی ترکیب می کند، الگوریتم های یادگیری عمیق هستندکه حرکات فیزیکی مانند زمین خوردن و غیره را تشخیص داده در این مقاله به بررسی این تکنولوژی می پردازیم.

 

WizMind

WizMind

 

 

تجزیه و تحلیل ویدیوی استریو

رشد برنامه‌های هوش مصنوعی امکان دسترسی بیشتر به راه‌حل‌های تحلیل صحنه سه‌بعدی را فراهم کرده است، در نتیجه اشیا و افراد را قادر می‌سازد تا در سه بعدی تجزیه و تحلیل شوند.تجزیه و تحلیل استریوی شرکت دهوا از دو لنز برای ثبت تصاویربه صورت جداگانه از یک صحنه استفاده می کند. سپس «پارالاکس نوری» نقاط فضایی در دو تصویر را محاسبه می‌کند و اطلاعات سه بعدی صحنه را ارائه می‌کند. دید استریو عمق دید ناشی از دو چشم انسان را تقلید می کند که به دید دوچشمی معروف است.

 

همراه با الگوریتم یادگیری عمیق

همراه با یک الگوریتم یادگیری عمیق، تجزیه و تحلیل استریو می تواند الگوهای رویداد، مانند زمین خوردن و سایر رفتارهای مبتنی بر حرکت، مانند نزدیک شدن افراد، تشخیص تعداد غیرعادی افراد در یک منطقه، و رفتار خشونت آمیز را تشخیص دهد.

در خانه‌های سالمندان و مهدکودک، دوربین‌های آنالیز استریو می‌توانند به کارکنان کمک کنند تا ساکنان را در مواقع اضطراری نظارت کنند و به مشکلات ساکنان مانند زمین خوردن و سقوط کمک به سزای داشته باشند. این دوربین‌ها می‌توانند هر سه بعد سوژه‌ها را مشاهده کنند و همراه با الگوریتم یادگیری عمیق خود، فوراً کارکنان را نسبت به هر حرکت غیرعادی یا ناگهانی، که در هنگام سقوط مشهود است، آگاه کنند.

با دوربین هایی که هم در مکان های مشخص و در اتاق خواب ها قرار دارند، کارکنان می توانند به سرعت به حوادثی که در نبود انها دراین مکان صورت بگیرد  واکنش نشان دهند.

نمونه ای از چنین سناریویی، خانه سالمندان در سنگاپور است که ظرفیتی در حدود ۴۰۰ تخت دارد و به ۱۴ محیط زندگی مجزا تقسیم شده است که هر یک به گونه ای طراحی شده اند که یک منطقه نشیمن مانند خانه طراحی شده است.

 

دوربین های داهوا با فناوری تشخیص سقوط هوشمند

دوربین‌های داهوا، مانند IPC-HDW8341X-BV-3D با فناوری تشخیص سقوط هوشمند، از جمله ارائه ۱۶۷ دوربین آنالیز استریو در داخل هر اتاق خواب، نصب شدند. اینها در صورت وقوع حوادثی مانند سقوط، زنگ خطر را فعال می کنند و به کارکنان اجازه عکس العمل فوری می دهد. این نه تنها رفاه و ایمنی ساکنین را افزایش می دهد، بلکه می تواند هزینه های نیروی کار خانه سالمندان را نیز کاهش دهد.

علاوه بر این، استریو آنالیز را می توان در سناریوهای کاربردی دیگر نیز اعمال کرد. به عنوان مثال، یک گاراژ زیرزمینی پارکینگ دوچرخه بدون سرنشین رادر نظر بگیرید، دوربین‌های تجزیه و تحلیل رفتار Dahua Technology را برای شناسایی رویدادهای غیرعادی و جلوگیری از تصادفات، مانند زمین خوردن و سقوط افراد، یا افراد مشکوک که در اطراف منطقه سرگردان هستند، نصب کرده است. چه کمکی به آسایش و رفاه این مجموعه و افراد ذینفع به همراه دارد.

 

فناوری حفاظت از حریم خصوصی ۲٫۰

داهوا ضمن نظارت بر وضعیت آنها در داخل خانه سالمندان، از فناوری Privacy Protection 2.0 استفاده می کند که دارای پوشش چهره و بدن انسان است تا از حریم خصوصی ساکنان محافظت کند. این شامل محدودیت چیزی است که در تصاویر ویدیویی دیده می شود و به همان اندازه برای تصاویر زنده و ضبط شده اعمال می شود. پوشش دیجیتال در دستگاه جلویی (به عنوان مثال دوربین شبکه) انجام می شود.

 

Dahua’s Privacy Protection 2.0 انسداد بی‌درنگ بدن و صورت را فراهم می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا به ویدیوهای ضبط ‌شده بدون نیاز به پوشاندن چهره‌ها با ماسک‌دسترسی داشته باشند. همچنین گزینه‌های انسداد اضافی مانند چند ضلعی‌های نامنظم، موزاییک‌ها و بلوک‌های رنگی را ارائه می‌دهد و امکان صادرات کد بر اساس اهداف مشخص را فراهم می‌کند و از حریم خصوصی سوژه‌ها اطمینان می‌دهد.

مزایای ارائه شده شامل اهداف انسانی بدون پیکسل است که امکان حفظ حریم خصوصی و امنیت در جمع آوری شواهد را فراهم می کند. این فناوری همچنین امکان تجزیه و تحلیل ویژگی های چهره و انسان را بدون نقض حریم خصوصی افراد فراهم می کند و آن را برای خانه های سالمندان ایده آل می کند.تجزیه و تحلیل ویدیوی استریو و حفاظت از حریم خصوصی در خانه های سالمندان و مراکز مراقبت های بهداشتی این را نشان می دهدو به مااین اجازه می دهد تا نظارت دقیق ساکنان یا بیماران به اطمینان از رفاه و ایمنی آنها کمک کند و در عین حال از حریم خصوصی افراد اغلب آسیب پذیر محافظت کند.

 

فناوری داهوا

به عنوان بخشی از Dahua TechMonth، این وبلاگ نشان می‌دهد که چگونه فناوری تجزیه و تحلیل استریو داهوا، همراه با حفاظت از حریم خصوصی، می‌تواند ابزار ارزشمندی برای کمک به کارکنان برای واکنش سریع و کارآمد به حوادث، از جمله سقوط، بدون نقض حقوق حفاظت از داده‌های افراد ارائه دهد.

با همراه باشید تا ….

فناوری داهوا در مورد کاربرد WizMind متادیتای انسانی بحث خواهد کرد و کاربران را قادر می سازد تا آگاهی موقعیتی و تجزیه و تحلیل رویدادها را به حداکثر برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *