مطالب سایت, مقالات

تراشه هوش مصنوعی مستقل WizSense و برنامه های اصلی آن چیست؟

تراشه هوش مصنوعی مستقل WizSense و برنامه های اصلی آن چیست؟

WizSense مجموعه‌ای از محصولات و راه‌حل‌های هوش مصنوعی است که شاملIPC، PTZ، NVR  و XVR  می‌شود. ویزسنس نظارت تصویری را هوشمند، ساده و فراگیر می‎کند.

امروزه قدرت سیستم‌های نظارتی دیگر فقط بر اساس ویژگی‌های سخت افزاری سنجیده نمی‌شود. دوربین‌های نظارتی امروزه نقش فعال‌تری را در شناسایی تهدیدها و پاسخ به آنها ایفا می‌کنند.

Dahua Technology با راه‌اندازی اخیر ویژگی‌های پیشرفته خود با استفاده از هوش مصنوعی تحول عظیمی در WizSense انجام داده است و طیف گسترده‌ای از محصولات و راه‌حل‌های هوش مصنوعی از جمله دوربین‌هایIP، دوربین‌های PTZ،NVR  و  XVRرا در محصولات خود به کار برده است.

 

چه چیزی Dahua WizSense را در مقایسه با سایر راه حل های مشابه در بازار منحصر به فرد می کند؟

همانطور که همه می‌دانند، هشدارهای کاذب یک سیستم نظارتی بسیار آزاردهنده است. دوربین‌های هوش مصنوعی داهوا روی اهداف انسان و وسیله نقلیه تمرکز می‌کنند که کاربردهای SMD (تشخیص حرکت هوشمند) را گسترش می‌دهد. الگوریتم یادگیری عمیق تقاضا برای برنامه‌های کاربردی SMD بیشتر و بیشتر متنوع شده است و بسته به هر سناریو نیازمندی‌های بالاتری دارد.

 

بالا بردن سطح کیفیت داهوا با ویژگی های جدید هوش مصنوعی

 

در طی سال‌ها، داهوا شهرت خود را به عنوان ارائه‌دهنده راه‌حل‌های نظارتی و امنیتی جهانی تقویت کرده است. این شرکت از نزدیک با مشتریان خود و جامعه یکپارچه کار کرده است تا نیازهای همیشه در حال تغییر و برنامه‌های مختلف را بتواند درک کند. Eaden Xie، مدیر محصول دوربین IP در Dahua Technology، به این نکته اشاره می‌کند که توجه به جزئیات یکی از عواملی بود که منجر به توسعه ویژگی‌های پیشرفته WizSense شده است.

از آنجایی که هوش مصنوعی دوربین‌های مداربسته را پویاتر کرده است، ارائه‌دهندگان راه‌حل را به سمت بهبود دقت، ویژگی‌ها، عملکرد و سهولت استفاده سوق داده است. با در نظر گرفتن دقیق نیازهای بازار، داهوا دو ارتقای اصلی را برای WizSense به ارمغان می‌آورد. اولین مورد، ویژگیQuick Pick  است، یک فناوری جستجو بر اساس استخراج و مقایسه رنگ.

 

چه چیزی باعث توسعه Dahua WizSense می‌شود؟

دو ویژگی اصلی در محصول WizSense وجود دارد. اولین مورد، الگوریتم هوش مصنوعی و تکامل فناوری است. با تکامل مداوم فناوری هوش مصنوعی، عملکردهای توسعه یافته هوش مصنوعی بیشتری توسعه یافته است، از تشخیص انسان و وسیله نقلیه تا تشخیص حذف حیوانات و همچنین یک جریان بیت هوشمند برای صرفه جویی در هزینه ذخیره سازی. محصولات هوشمندی مانند WizSense که اکنون Quick Pick و AI SSA را ارائه می‌کند بهره‌مندی و توسعه فناوری هوش مصنوعی را تسریع می‌کنند و به افراد بیشتری اجازه می‌دهند که راحتی حاصل از هوش مصنوعی را تجربه کنند.

ویژگی های جدید دوربین داهوا ویزسنس در سال ۲۰۲۲ چیست؟

آنها دو ارتقاء اصلی را در WizSense آورده اند. اول، فناوری Quick Pick که امکان جستجو بر اساس استخراج لباس و رنگ خودرو و مقایسه با موارد موجود در پایگاه داده آنها را فراهم می‌کند. این ویژگی به طور قابل توجهی نتایج جستجو را برای مکان‌یابی فیلم هدف مورد نظر محدود می‌کند.

ویژگی  Quick Pick

ویژگی Quick Pick که به تازگی معرفی شده است، کاربران را قادر می سازد تا دوربین IP داهوا را با AI NVR  برای جستجوی انسان یا خودرو بر اساس استخراج رنگ و الگوریتم های هوش مصنوعی مقایسه کنند.

فناوری Quick Pick که امکان جستجو بر اساس استخراج لباس و رنگ خودرو را فراهم می‌کند را می‌توان در مکان‌های مختلفی مانند خرده‌فروشی‌ها و مراکز خرید برای جستجوی سریع هدف انسان یا خودرو یا ردیابی مسیر حرکت یک مظنون در طول و بعد از یک رویداد به کار برد. به عنوان مثال، هنگام مشاهده یک شی مشکوک در صفحه مانیتورینگ، می‌توانید از طریق Quick Pick بلافاصله آن را در فید ویدیو پیدا کنید. این به میزان زیادی مراحل جستجو را کاهش می‌دهد و در زمان صرفه جویی می‌کند.

 

ویژگی AI Scene Self-Adaption یا AI SSA

ویژگی دوم AI Scene Self-Adaption یا AI SSA است که الگوریتم یادگیری عمیق را برای شناسایی صحنه‌های خاص مختلف (مانند باران، مه، نور پس‌زمینه، نور کم، سوسو زدن) به کار می‌گیرد و پارامترهای تصویر را بر این اساس برای اطمینان از بهترین کیفیت تصویر تنظیم می‌کند. می‌توان آن را در سناریوهای فضای باز که تغییرات آب و هوایی مکرر و نور رخ می‌دهد، اعمال کرد. این نیازی به پیکربندی پارامترهای تصویر یک به یک ندارد، که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه های نیروی کار می‌شود.

کاهش زمان جستجو این ویژگی های جدید چه ارزشی برای مشتریان و یکپارچه سازان سیستم به ارمغان می آورد؟

پس از یک رویداد، جستجو در میان حجم عظیم فیلم‌های نظارتی برای مظنونان و شواهد، زمان و تلاش زیادی را صرف می‌کند. با دوربین IP WizSense و Dahua AI NVR، فناوری Quick Pick می‌تواند به کاربران کمک کند تا به راحتی اهداف انسان و وسیله نقلیه را از ویدیوهای رویداد SMD جستجو و انتخاب کنند. این عملکرد فقط زمانی در دسترس است که WizSense IPC به دستگاه NVR AI Dahua متصل باشد. برای یکپارچه‌سازهای سیستم، این تابع IPC و NVR را ترکیب می‌کند تا یک راه‌حل سیستماتیک را تشکیل دهد که می‌تواند به ارزش بلندمدت بیشتری دست یابد.

چه چیزی WizSense را منحصر به فرد می‌کند؟

 

نقطه قوت کلیدی WizSense در سیستم شناسایی و تأیید آن نهفته است که می‌تواند به طور موثر هشدارهای کاذب را حذف کند و برای هر رویدادی که نیاز به توجه اپراتور دارد هشدارهای فوری ارائه دهد. زی گفت: «همانطور که همه ما می‌دانیم، هشدارهای کاذب برای سیستم‌های نظارتی بسیار آزاردهنده است و منجر به هزینه‌های نیروی کار می‌شود. بنابراین دوربین‌های هوش مصنوعی برای تمرکز بر روی انسان‌ها و تشخیص وسایل نقلیه، که اغلب تهدیدهای واقعی هستند، آموزش می‌بینند. این ما را وادار کرد تا به پیشرفت برنامه‌های تشخیص حرکت هوشمند (SMD) داهوا ادامه دهیم، زیرا تقاضاهای کاربران متنوع‌تر و متنوع‌تر می‌شوند و نیازهای بالاتر برای طیف گسترده‌ای از سناریوها وجود دارد.

برای دستیابی به این هدف، داهوا آخرین الگوریتم یادگیری عمیق خود را بر روی SMD 4.0 اعمال کرد، و از بروز آلارم‌های کاذب که توسط حیوانات یا سایر عناصر ناخواسته ایجاد می‌شوند را کاهش داد و اطمینان حاصل کرد که فقط تهدیدات معتبر گزارش می‌شوند.

 

جمع بندی

با افزودن ویژگی‌های جدید، داهوا قدم‌های بیشتری را برای ارائه ارزش بیشتر به مشتریان خود طی کرده است. کاربران اکنون می‌توانند به سرعت در میان حجم‌های فیلم ویدئویی SMD برای اهداف خاص انسان یا وسیله نقلیه، با AI SSA و فناوری Quick Pick که بهترین تطابق ممکن را در اولویت قرار داده و به اشتراک گذاری شواهد را تسهیل می‌کند، مرور و جستجو کنند. این همچنین فرصت دیگری را برای ادغام‌کنندگان سیستم‌ها ایجاد می‌کند تا با دوربین‌های IP WizSense داهوا و  NVRهای هوش مصنوعی راه‌حل امنیتی جامعی را ارائه دهند که می‌تواند در زمان و هزینه کاربران نیز صرفه‌جویی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *