آموزش ها

مقایسه هایک ویژن و داهوا

هایک ویژن و داهوا دو برند از تولیدکنندگان معتبر دوربین مداربسته در دنیا هستند که می‌توانند در پروژه‌های مختلف برای ارتقای کیفیت پروژه مورد استفاده قرار گیرند. هنگام انتخاب دوربین مداربسته حتماً با این سوال مواجه شدید که کدام یک از این دو محصول را انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی و مقایسه هایک ویژن و داهوا می‌پردازیم تا بتوانید هنگام خرید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. آیا تا به حال به معایب دوربین هایک ویژن فکر کرده اید؟ برند شماره یک دنیا که طیف وسیعی از محصولات نظارت تصویری را وارد بازار کرده است، همواره تلاش کرده است تا محصولاتی با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار دهد و رضایت آن‌ها را جلب کند. محصولات این برند معتبر از جمله دوربین‌های هایک ویژن دارای مزیت‌های فراوانی هستند که توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند، اما این محصولات نیز مانند بسیاری از وسایل الکترونیکی دارای معایبی هستند که قبل از خرید باید مورد توجه قرار گیرند.

معرفی هایک ویژن

هایک ویژن یکی از پیشروترین و پیشرفته‌ترین تولید کنندگان سیستم‌های امنیتی و حفاظتی است. این شرکت در سال ۲۰۰۱ شروع به کار کرد و در ۱۷ سال گذشته سهم قابل توجهی از بازار تجهیزات حفاظتی و امنیتی جهان را به دست آورده است. هایک ویژن انواع خدمات ویژه را به مصرف کنندگان در کشورهای مختلف جهان ارائه می‌دهد. ایالات متحده، کره جنوبی، ایرلند، اسپانیا و هند تنها چند نمونه از این کشورها هستند.

معرفی داهوا

داهوا نیز در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد. این شرکت در زمینه ساخت سخت‌افزار و نرم‌افزار امنیتی مرتبط با دوربین‌های مدار بسته، هارد، کنترلر‌ها و… فعالیت می‌کند. داهوا اولین شرکتی است که DVR 8 کاناله را در چین تولید می‌کند. این سازمان دارای چهار آزمایشگاه است: Advanced Technology Institute، Big Data Institute، Chip Institute و موسسه Video Cloud. این شرکت اولین شرکت امنیتی در چین است که استاندارد فنی جهانی را ایجاد کرده است.

بررسی و مقایسه برند هایک ویژن و داهوا

اگر شما در حال انتخاب دوربین مداربسته مناسب هستید و به انتخاب هایک ویژن و داهوا رسیده اید، باید بگوییم که عاقلانه و هوشمندانه به بازار نگاه کنید. در نظر گرفتن تمام جنبه‌های این دو برند می‌تواند بسیار زمان بر و پیچیده باشد. داهوا و هایک ویژن هر دو برندهای شناخته شده‌ای برای سیستم‌های دوربین مداربسته هستند و بسیاری از کاربران در انتخاب بین آن‌ها مردد می‌باشند. همچنین هر دو برند هایک ویژن و داهوا محصولاتی با مشخصات مشابه دارند. به همین دلیل است که اکثر مردم این دو برند را با هم مقایسه می‌کنند. در این مقاله سعی شده است این دو برند به درستی با هم مقایسه شده و برخی از ویژگی‌های کلیدی این دو شرکت با یکدیگر مقایسه شوند؛

  • از نظر میزان فروش جهانی
  • از نظر کیفیت ساخت
  • از نظر رزومه کاری
  • از نظر قیمت

از نظر میزان فروش جهانی

در ابتدا باید گفت که هر دو برند یکی از پرفروش‌ترین برندهای دنیا هستند. در واقع، هنگام مقایسه برتری هایک ویژن یا داهوا، هایک ویژن با فروش جهانی ۴٫۳۷۱ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ رتبه اول و داهوا با ۲٫۶۸ میلیارد دلار رتبه دوم را به خود اختصاص داد. به طور کلی هایک ویژن در برخی از محصولات و خدمات کیفیت بالاتری نسبت به داهوا دارد. هایک ویژن همچنین پیشرو در فروش دوربین‌های IP است و ۱۷ درصد از سهم بازار جهانی این محصولات را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داده است. این رقم برای داهوا ۵٫۵ درصد برآورد شده است.

از نظر کیفیت ساخت

طی چند سال گذشته، برندهای هایک ویژن و داهوا با ارائه محصولات با کیفیت بالا، باعث تغییر نگرش نسبت به برندهای چینی در سطح جهانی شده اند. با بررسی کیفیت این دو برند در کنار هم متوجه می‌شویم که ساختار و کیفیت تصویر برند هایک ویژن در محصولات مشابه ۱۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از داهوا است.

از نظر رزومه کاری

با مقایسه این موضوع که هایک ویژن بهتر است یا داهوا، اگر به رزومه کاری این دو برند نگاه کنید، این بار فروش هایک ویژن تقریبا دو برابر داهوا است. هایک ویژن در نقاط بیشتری از جهان حضور دارد و همچنین در مراکز مختلف تجاری با سطح امنیت بالاتر مانند سازمان ها، بانک‌ها و فرودگاه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از نظر قیمت

با توجه به موارد ذکر شده در بالا، برند هایک ویژن معمولا ۱۰ تا ۲۰ درصد گرانتر از اکثر محصولات مشابه است. برای کسانی که قیمت را در اولویت قرار می‌دهند، داهوا انتخاب بهتری است. با این حال، اگر نه تنها قیمت، بلکه کیفیت محصول نیز مهم است، ما برند هایک ویژن را پیشنهاد می‌کنیم.

مقایسه اندازه سنسور هایک ویژن و داهوا

سنسورهای مورد استفاده در دوربین‌های IP ساخت هایک ویژن و داهوا هستند. دوربین‌های هایک ویژن و داهوا هر کدام یک سنسور CMOS اسکن progressive 1/3 اینچی دارند. این نوع سنسور رایج‌ترین نوع سنسور برای این نوع دوربین‌های IP است. برای دوربین‌های امنیتی، اندازه سنسور بسیار مهم است زیرا به طور مستقیم بر عملکرد دوربین در نور کم تأثیر می‌گذارد. هرچه سنسور بزرگتر باشد، عملکرد بهتری در مکان‌های تاریک دارد. هرچه سنسور بدون افزایش اندازه پیکسل‌های بیشتری داشته باشد، جزئیات بیشتری از فیلم تولید شده از بین می‌رود و سنسور بزرگتر مورد نیاز خواهد بود. هرچه سنسور بزرگتر باشد، خطر از دست دادن جزئیات کمتر است. با مقایسه اندازه سنسور دوربین IP داهوا و دوربین IP هایک ویژن، این دو به طور کلی یکسان هستند.

حداقل روشنایی داهوا در مقابل هایک ویژن

حداقل روشنایی دوربین IP داهوا و هایک ویژن نیز یک بازه همسان است. منظور از حداقل روشنایی اندازه گیری حداقل مقدار نوری است که دوربین مدار بسته برای ایجاد یک تصویر قابل مشاهده به آن نیاز دارد.

مقایسه گزینه لنز دوربین

لنزهای دوربین یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برای مقایسه هستند. دوربین‌های امنیتی تولید شده توسط هایک ویژن و داهوا می‌توانند از چندین لنز ثابت با فواصل کانونی متفاوت استفاده کنند. با این حال، در حالی که هایک ویژن دارای لنزهای ۲٫۸، ۴، ۶، ۸ و ۱۲ میلی‌متر است، داهوا تنها از لنزهای ۲٫۸، ۳٫۶ و ۶ میلی‌متر پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال گزینه‌های بیشتری هستید، هایک ویژن بهترین انتخاب شماست.

حداکثر سرعت بیت ریت داهوا و هایک ویژن

با مقایسه حداکثر بیت ریت داهوا و هایک ویژن، هایک ویژن این بار یک قدم جلوتر است. حداکثر نرخ بیت برای مدل هایک ویژن ۱۶ مگابیت بر ثانیه است، در حالی که دوربین داهوا حداکثر نرخ بیت ۱۰ مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد. هر دو به طور کلی بیت ریت بسیار خوبی دارند، اما اگر این عدد برای شما مهم باشد، بیت ریت هایک ویژن بالاتر خواهد بود.

سخن پایانی

مقایسه دوربین‌های هایک ویژن و داهوا انتخاب محصول مورد نیاز خود را از بین طیف وسیعی از محصولات این دو برند مطرح آسان می‌کند. به هر حال، هر محصولی نقاط قوت و ضعف خود را دارد و به طور کلی دارای ویژگی‌های خاصی هم است، بنابراین انتخاب یک محصول ممکن است نیازهای پروژه شما را به طور کامل برآورده نکند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *